De mi az a SEO?

2014. május 8.

A SEO az angol "Search Engine Optimization" kifejezés rövidítése, melyet magyarul keresőoptimalizálás néven ismerünk.

 A keresőoptimalizálás weblapunk keresőmotorokban (pl: Google) történő helyezésének javítását jelenti a nem fizetett eredmények (tehát nem a hirdetések) között. Általánosságban elmondható, hogy egy weblap minél jobb helyezést ér el a keresőkben, tehát például minél jobb Google helyezést ér el, annál többször jelenik meg a felhasználók előtt és ennek következményeként annál több látogatót szerez.

A vezető keresőszolgáltatások úgynevezett keresőrobotokat használnak a weboldalak megtalálásához. Azokat az oldalakat, melyekre más oldalak hivatkoznak nem szükséges manuálisan ajánlani, ennek ellenére a nagyobb szolgáltatók biztosítanak lehetőséget a keresési indexbe kerüléshez. Például a Yahoo! fizetett beküldőrendszert üzemeltet, amely garantálja az indexbe kerülést vagy egy előre meghatározott áron vagy pedig kattintásonkénti áron. Ezen programok garantálják ugyan az adatbázisba kerülést, ám nem garantálják a kívánt helyezés elérését. A Google lehetővé teszi egy oldaltérkép ingyenes beküldését, amivel biztosítható, hogy a keresőmotor az összes aloldalunkat megtalálja, tehát azokat is, amelyeket az automatikus feltérképezés nem fedezne fel. A keresőrobotok egy weblap feltérképezésekor sok különböző faktort vehetnek figyelembe, és nem minden lapot indexelnek be. Az oldalak távolsága a főlaptól meghatározó szerepet játszhat abban, hogy bekerül-e a lap az indexbe.

Egy weblap keresőoptimalizálása több résztevékenységet takar, ami lehet a weblap tartalmának szerkesztése, vagy a felépitésének/szerkezetének szerkesztése. Nagyon fontos a weblap akadálymentes feltérképezésének biztosítása, aminek fontos alap eszköze a webes szabványok betartása. A saját weblapon belüli helyezést befolyásolhatjuk a weblapon belüli hivatkozások kiépítésével. A kiválasztott kulcsszavakat optimális mértékben tartalmazó szövegek írása növeli ezek relevanciáját, ezáltal javítja a helyezést, ami a forgalom növekedéséhez vezet. A tartalom rendszeres frissitése arra ösztönzi a kersőrobotot, hogy gyakrabban visszatérjen és frissítse az indexét, ami szintén javítja a weblap helyezését.

Nem egy hazai felmérés adata bizonyítja, hogy a magyar internetezők 97 százaléka a Google keresőjét használja. Ennek fényében azt is kijelenthetjük, hogy az Ön weboldala keresőoptimalizálása egyenlő a Google-ra való optimalizálással.

A SEO egy verseny, a változásokra pedig időben reagálni kell, hiszen így kerülhetünk a konkurens oldalak elé vagy épp így védhetjük ki, hogy ők ne előzzenek meg bennünket. Nem beszélve arról, hogy némely büntetés gyors reakcióval és az okok gyors megszüntetésével olykor egyszerűen orvosolható.

Amennyiben szeretné weblapjának Google helyezését megvizsgálni és folyamatosan nyomon követni, kattintson Google helyezés mérő aloldalunkra.